sábado, 23 de julio de 2011

Enjoy the silence

I believe Silence is one of the most powerful sounds that may exist.
Yo creo que el silencio es uno de los sonidos más fuertes que existen.



"Enjoy the Silence" released in 1990 by Depeche mode.

[Dépêche Mode = Fashion news] It was the name of a french fashion magazine


Its one of my favorites of all times. It talks about how words become useless and the existence of a self, the confidence of what one believes and feels. The lyrics are beautiful, simple.
The video tells it all. Directed by Anton Corbijn . Gahan (band´s singer) is dressed as a king, walks through the Scottish highlands, the coast of Portugal, and contemplates the Swiss Alps.

Im a photography lover, as well as a landscapes, nature enthusiast, so this video, its part of my favorites list

Es una de mis canciones favoritas. Habla de cómo a veces las palabras no tiene sentido, no son necesarias, y de la existencia del individuo, como una introspección y la confianza y seguridad que existe en dado momento en las creencias y en lo que se siente. La letra es simple y por eso hermosa.
El video lo dice todo, es muy conceptual. Fue dirigido por Anton Corbijn. En él, Gahan (vocalista de la banda) está disfrazado de rey, recorre los altiplanos escoceses, la costa de Portugal y contempla los Alpes Suizos.
Soy amante de la fotografía y me encantan los paisajes y la naturaleza, por ello y por el concepto del video, está en mi lista de favoritos.


Disfruten el silencio 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...